Witaj, Czcigodny Przybyszu!

Wygląda na to, że jesteś tu nowy. Jeśli naprawdę jesteś tym zainteresowany, kliknij w te przyciski!

In this Discussion

Powered by Vanilla
Parka N-3B
  • Toć napisałem wcześniej, iż  nie może być zbyt dużo nylonu- bo się łamie w niskich temperaturach. Flyersy nie są na takie temperatury.
    Dużo nylonu = duży połysk.
  • Skoro tak uważasz, to w takim razie po cholerę robią coś takiego??? Kontraktowy kaptur z połyskiem na ekstremalnie niskie temperatury. 

    http://allegro.pl/kaptur-a1-extreme-cold-us-army-medium-1972-i3735102821.html

  • ~Monter

    A teraz na poważnie..., z tym "łamaniem" się na zimnie świecącego nylonu w kurtkach wojskowych. Co powiesz na zdjęcie poniżej? Na fotce widać amerykańskich pilotów w "zimowych flejersach" z połyskiem. Bo matowych to nawet nigdy nie widziałem.

    image


  • Napisałem to co wyczytałem. Nie mów/pisz że w samolotach jest -25 stopni.
    Zresztą flyersy chyba były nie z nylonu a niepalnego aramidu , domieszki nylon- rayon? Pytam bo nie wiem.


  • tutaj Aramid 100%


    image
  • A jakie ma znaczenie temperatura w samolocie? Przecież oni nie latali samolotami w tych flyersach z kapturem.

    Jak Ty to sobie wyobrażasz? :)) To są kurtki to chodzenie po dworze.

    image image

    image

    image

    image

    image

  • Sprawdź składy tkaniny zewnętrznej z flyersów i będziesz miał odpowiedź. Mnie się nie chce szukać.

    Ni kumam o co pytasz. Napisałem jasno, dałem dowód , a ty wklejasz jakieś słit fotki.  Skąd wiesz że nie latali?, np strzelcy w zimę? masz dowód, mieli zakaz, czy na zdjęciach nie znalazłeś?? :) Zobacz w czym chodzą współcześni żołnierze USA i nie tylko np. w A-ganie, Iraku... we wszystkim. Znając mentalność Jankesów, domniemam że wcześniej było podobnie.


  • (wyedytowano - i po co takie teksty?) :-? 

    Wrzuciłem zdjęcia pilotów w "zimowych flejersach" z kapturem, które są z połysku. A Ty mi odpisujesz: "Nie mów/pisz że w samolotach jest -25 stopni". Czyli miałeś na myśli to, że w tych flejersach z kapturami oni latają samolotami, bo w samolocie jest ciepło i nie ma tam temp. -25 stopni, przy której to fleyers z połyskiem "pęka" jak to nazwałeś na mrozie. Więc Twoim zdaniem, latali oni w tych flekach z kapturami samolotami. Nie musiałeś tego pisać wprost, aby innymi zdaniami to potwierdzić.



  • Po częsci masz rację, nie zauważyłem tych kurtek z kapturami, skupiłem sie na standardowych flyersach, bez kaptura. Podtrzymuje jednak moje wcześniejsza wypowiedź.

    ". Sprawdź składy tkaniny zewnętrznej z flyersów i będziesz miał odpowiedź. Mnie się nie chce szukać."


    Z tego co na szybko szukałem to materiał w flyersach był inny niż N3B. Pisze tu o flyersach bez kaptura.


  • Pytanie.
    Ile taki pilot przebywa w swojej kurtce, nawet z kapturem na zewnątrz w niskiej temperaturze- wychodzi z baraku do hangaru, sprawdzi samolot i sruuu do ciepłego pomieszczenia, a ile gość z obsługi lotniska w N3B- bo chyba dla nich min. były produkowane te kurtki.

  • Zimowy Flayers CWU 45/P
    image
    image

    100 % aromatic polyamide (ARAMID)
    i błyszczy jak psu pod ogonem.
    w CVC widziałem 100% nylon high teperature resistant ale był matowy, to samo z NOMEXem.
  • ~Jechu

    To nie chodzi o to, z czego wykonany jest flejers do latania. Bo mało kogo to obchodzi. Rozmowa toczy się o to, że Monter twierdzi, iż świecące kurtki z nylonu pękają na mrozie. I dlatego też nie robią parek N3B ze świecącego nylonu, bo by popękały przy -25 stopniach. Skoro tak, to dlaczego robią flejersy N2B ze świecącego nylonu? Nie dam sobie głowy uciąć, ale myślę że w 99% jest to nylon. Bo po co kurtka do chodzenia po dworze miałaby być z niepalnego aramidu lub nomexu? 

    Niżej najprawdopodobniej jest kontraktowa kurtka N2B. Wystarczy tylko sprzedającego zapytać z czego jest zrobiona, aby mieć pewność że nie jest z aramidu lub nomexu.


    http://allegro.pl/n2b-lepsza-niz-alpha-zamki-scovill-usa-vintage-i3764465851.html


    Flejers N2B jest co prawda na wyższe temperatury niż parka N3B, ale to wcale nie oznacza że może "popękać" na mrozie.



  • Falkland- pytałeś się 
    cytat "..
    Bo skoro kontraktowy flejers ma połysk, to może i parka N3B mogłaby mieć taki połysk"
    - więc ci odpisałem że połysku w N3B brak, byc może od różnicy w składzie materiału.

     Jechu ci pokazał że mam racje.
    Wiec nie odwracaj kota ogonem.
    Kiedyś produkowany nylon dawał radę do -25- -30 stopni. Teraz ponoć juz jest nowa technologia do -40. Pisze to co słyszałem.

    N3B sa to parki na temperatury do -25 stopni. N2B: nie- sam sobie na to odpowiedziałeś.

    Poszperaj trochę po necie, a nie czekasz na gotowe. Mnie to w ogóle nie interesuje dlaczego nie są matowe. 


  • Z tego co wiem to parki N3b i N2b przeznaczone są dla lotnictwa ,zarówno dla pilotów jak i obsługi lotnisk,lotniskowców itp gdzie jest full super łatwopalnego paliwa i dla tego większość była zrobiona z niepalnych lub trudno palnych materiałów.Nie widziałem N3b lub N2b wykonanej ze 100% nylonu ,zazwyczaj jest to nomex,aramid, nyco w różnych proporcjach i 100% bawełna.A co do pękania nylonu na mrozie to wypowiem się z własnego doświadczenia,miałem N3b Mil-teca właśnie 100% nylon i w temperaturach tak mniej więcej od -10 robił się sztywny i szeleszczący i robił wrażenie jakby miał się zaraz połamać,więc Monter może mieć w tej kwestii rację co do przyczyny dla której nie robili N3B i N2B z 100 % nylonu.

    Więc jak chcesz mieć N3B z połyskiem to kup sobie Mil-teca albo inną ze 100% nylonu z cywilnej produkcji.
  • ~Monter, Jechu

    Niżej kontraktowa parka N3B z połyskiem. Co wy na to? ;)


    http://www.ebay.com/itm/Vintage-USAF-N-3B-Flight-Jacket-Snorkel-Parka-Sz-M-6279C-Black-Label-Crown-Zip-/231112621229?pt=Vintage_Men_s_Clothing&hash=item35cf62bcad


    Ja nie wiedziałem czy jest, czy jej nie ma. Dlatego o to zapytałem. Ale wy cały czas twierdziliście, że kontraktowych parek N3B z połyskiem nie robili. Wprowadzając tym samym w błąd użytkowników tego forum. A teraz czekam na przeprosiny... ;)                                                                            


  • Ciekawy skład 60% wool 40% cotton .Mi chodziło o materiał tj.100% nylon a nie o połysk,przezcież N3b z Aramidu będzie błyszczeć jak dla pawiana dupa w tropikalnym słońcu , tak jak moja CWU 45/P .Matowe są te z bawełny i NYCO. Właczyłem się do rozmowy właśnie kiedy o materiale dyskutowaliście a nie o połyskach i tylko na temat materiału się wypowiadam. 
  • Czy napewno jest cold extreme parka ?
    Coś tam błyszczy, ale bez rewelacji.
    Spytaj sie sprzedawcy jaki ma sklad material zewnetrzny. Na metce chyba jest sklad wypelnienienia. Typu kurtki tez nie mogę odczytać.
    Osobiscie widzialem bodajze max 45% nylonu.
  • Rozmawialiśmy raczej o tym czy kontraktowe parki N3B były robione matowe, czy też z połyskiem.  Mam rację? Bo od tego zaczęła się cała rozmowa. A wy mi teraz ze składem wyskakujecie??? (wyedytowano) A co mnie obchodzi skład? Dla mnie N3B może być nawet z czekolady.

  • Powinien bo jak chcesz mieć z połyskiem to powinieneś szukać N3B z Aramidu lub z dużą domieszką nylonu w składzie materiału.
  • ~Jechu

    Tak czy inaczej napisałeś: "Więc jak chcesz mieć N3B z połyskiem to kup sobie Mil-teca albo inną ze 100% nylonu z cywilnej produkcji" ;)             A co to oznaczało? To że kontraktu z połyskiem nie kupię - bo ich nie ma ;)                                                                                                                              

    A ten skład 60% wełna i 40% bawełna oznacza wewnętrzne wypełnienie kurtki.

  • Tak się mocno nad tym wszystkim zastanowiłem... :-? I może jest tak, że parki N3B dzielimy na: "extreme cold weather", czyli matowe i na parki "USAF" czyli te z połyskiem ? :-?  Bo przed chwilą na ebayu znalazłem coś takiego: 


    http://www.ebay.com/itm/USAF-N3B-Cold-Weather-Parka-Real-Coyote-Fur-Trim-Hood-Large-1964-Excellent-Clean-/261348446130


    A na metce napisane jest coś takiego: " JACKET, FLYING, MAN'S, NYLON TWILL SAGE GREEN USAF 1511 TYPE N-3B"                                               kontrakt: SOUTHERN ATHLETIC CO. 1964 rok.

    A na metce od parki "matowej" kolegi Mcm napisane jest zupełnie co innego, choć jedna jak i druga to parki N3B. A druga rzecz to to, że metka w pierwszej parce której linka wkleiłem wyżej (czyli w tej kurtce bez futra) nawiązuje do metki innej kurtki lotniczej mianowicie "wind resistant sateen OG107" czyli tej ze zdjęcia niżej. Zaś metka z kurtki kolegi Mcm nawiązuje do typowych metek typu emka M65 czyli kurtek wojsk lądowych.

    image

  • Ja cały czas pisałem o cold extreme :)
  • Taa, jasne ! Po prostu miałeś farta, że historia obu kurtek ułożyła się na końcu po Twojej myśli... ;)

    Czyli jest dokładnie tak jak przeczuwałem. Tak myślałem, że może to być analogiczne do siebie. Mianowicie zimowe błyszczące fleki z kapturem N2B, oraz prawdopodobieństwo istnienia parki N3B z połyskiem (USAF). Lecz wtedy nie pisałem o niej USAF, bo byłem przekonany że sam skrót "N3B" oznacza kurtkę lotniczą... ;)

  • Kolejne 3 parki N3B (USAF) z lat 60-tych. Na rękawie mają emblematy symbolizujący siły powietrzne (takie same jakie bywają na niektórych flejersach MA1) Futro w kapturach mają z prawdziwego i lniejącego już ze starości zwierza. Kurtki są podobno w 100 % z nylonu. Zatem Jechu nie miałeś racji z tym, że kurtki lotnicze muszą być wykonane z niepalnego nomexu lub aramidu ;) Ty z kolei Monterze twierdziłeś, że 100% nylon nie nadaje się do kurtki na srogą zimą jaką jest parka N3B ;)


    http://www.ebay.com/itm/VINTAGE-60S-VIETNAM-ERA-USAF-FLIGHT-JACKET-PARKA-TYPE-N-3B-SIZE-XL-STENCIL/321200289860?rt=nc&_trksid=p2047675.m1851&_trkparms=aid=222002&algo=SIC.FIT&ao=1&asc=261&meid=3331583753188997771&pid=100005&prg=1088&rk=2&rkt=5&sd=231112621229&


    http://www.ebay.com/itm/VINTAGE-ORIGINAL-USAF-US-AIR-FORCE-SNORKEL-PARKA-N3B-SAGE-GREEN-LARGE-DATED-1960-/321194060975?pt=Vintage_Men_s_Clothing&hash=item4ac8a86caf


    http://www.ebay.com/itm/VINTAGE-ORIGINAL-USAF-US-AIR-FORCE-SNORKEL-PARKA-N3B-SAGE-GREEN-SMALL-POST-WW2-/321185739998?pt=Vintage_Men_s_Clothing&hash=item4ac82974de


  • Jechu, napisałeś: "Nie widziałem N3b lub N2b wykonanej ze 100% nylonu".                                                                                                           Proszę bardzo. Możesz ją teraz zobaczyć ;)


    http://www.ebay.com/itm/Vtg-85s-US-Air-Force-USAF-N-2B-Hooded-Parka-Flight-Jacket-MA-1-A2-B3-N-3b-B6-G1-/310798734192?pt=Vintage_Unisex_T_Shirts&hash=item485d0c5370


  • Falkland,z tych Twoich linków to tylko 3 kurtki są kontraktowe:)
  • Tak? A które niby nie są? :-?
  • Dobra widziałem N2-b z 100% nylon ale dalej nie widzę N3B ze składem 100% nylon tylko N3B z wpisanym w nazwę NYLON TWILL ale bez składu materiału.
  • ~Jechu

    Najpierw piszesz że nie widziałeś N2B z nylonu. Teraz kiedy wklejam linka, nagle twierdzisz że jednak ją widziałeś. Co Ty kombinujesz? ;) Widzę że już sam nie wiesz jak wybrnąć z kłopotliwej dla siebie sytuacji... ;) Na metkach od N3B jest wyraźnie napisane "Nylon Twill" A co to oznacza? Że kurtka wykonana jest z Nylonu ;) Zresztą wszyscy sprzedający zaznaczyli w swoich aukcjach "nylon" jako rodzaj materiału z którego wykonana jest kurtka którą sprzedają. Reasumując, były produkowane kontraktowe parki N3B ze świecącego nylonu. I tyle w tym temacie. Pozdrawiam ;)

  • Falkland, jak już szukasz to znajdź metke kurtki N3B cold extreme weather ,  z  napisem 100% nylon jako zewnętrzny materiał.
    Powtarzam N3B cold extreme weather, a nie jakieś inne , bo te zapewne były.



  • ~Monter

    Przecież każdy dobrze wie, że kurtka jest matowa wtedy, kiedy ma 100%, 80% lub 50% bawełny w składzie. Więc aby się świeciła jak kopie Miltec-a lub Alphy powinna być w 100% z nylonu lub innej sztucznej tkaniny. Więc jakim cudem mam Ci znaleźć i pokazać metkę od matowej parki N3B "cold extreme weather" na której będzie napisane "nylon 100%"??? ;)


    Zawijasz kota ogonem i wykorzystujesz nazewnictwo kurtek aby wyprzeć się ze swojego błędu ;) A ja zapytałem wtedy dokładnie tak: "czy te parki N3B "świecące" jak fejersy to też są kontrakty?" I chodziło mi wtedy nie o skład (bo dobrze wiedziałem, że skład błyszczącej parki będzie zupełnie inny) tylko wyłącznie o wygląd zewnętrzny bardzo znanych i popularnych kurtek. Bo takie kurtki robi mnóstwo cywilnych firm. Np. Miltec, Helikon, Alpha itd. I dobrze wiedziałeś że chodzi mi o parkę N3B. ;-) I w sumie nie jest ważne czy kurtka nazywa się "cold extreme weather" czy USAF, bo z wyglądu, kroju obie wyglądają identycznie. Chodziło mi tylko o powłokę zewnętrzną kurtki, czyli o ten efekt "świecenia" się. A Ty mi odpisałeś tak: "Z tego co zauważyłem, kontrakt= matowe." Czyli, uznałeś że z połyskiem to są tylko i wyłącznie kopie ;)


    Jeśli byś się znał na rzeczy to byś mi wtedy odpisał tak: "Święcące parki N3B też robią, ale jest to produkcja dla USAF i one inaczej się wtedy nazywają. Nie "cold extreme weather", tylko "jacket flying man's nylon twill sage, green USAF". I tyle ;-) Już pomijam nawet te Twoje historyjki, że nylon pęka na zimnie, że piloci latają w kapturach, że może strzelcy latają w kapturach - bo amerykanie to dziwny naród który ubiera się jak chce co widać w Iraku i Afganistanie i takie tam inne farmazony... ;-)


    Ja rozumiem, że można się pomylić, ale najgorsze jest to kręcenie i mataczenie. Mądre chińskie (chyba) przysłowie brzmi: "Nie przyznając się do błędu popełniasz drugi błąd" ;-)


    I tym samym uważam naszą dyskusję za zakończoną i nie będę się już więcej do niej odnosił ;)

  • ~Jechu

    Ty z kolei napisałeś tak: "Z tego co wiem to parki N3b i N2b przeznaczone są dla lotnictwa ,zarówno dla pilotów jak i obsługi lotnisk,lotniskowców itp gdzie jest full super łatwopalnego paliwa i dla tego większość była zrobiona z niepalnych lub trudno palnych materiałów. Nie widziałem N3b lub N2b wykonanej ze 100% nylonu ,zazwyczaj jest to nomex,aramid"


    Więc jak się odniesiesz do tego, że obecnie całe USAF chodzi w kurtkach "tiger stripe" z Goretex-u które wyparły kurtki M65? Co więcej chodzą nie tylko w kurtkach, ale też i spodniach. A wszystko wykonane jest w 100% z nylonu ;-) A łatwopalnej benzyny w USAF obecnie jest tak dużo, jak nigdy wcześniej ;)


    image


    I tym samym uważam naszą dyskusję za zakończoną i nie będę się już więcej do niej odnosił ;)



  • Poczytaj o właściwościach nylonu [nazwa Du Pont] lub poliamidu- to to samo..


    Nylon
    Nylon to nazwa handlowa poliamidu 6.6 produkowanego przez firmę DuPont. Temperatura topnienia dla nylonu to 248-250oC.

    Poliamid
    Poliamid to rodzaj polimeru. Taśmy, tkaniny i nici wykonane z poliamidu cechują się dużą wytrzymałością (w tym na przetarcie), trwałością koloru. Elementy plastikowe z poliamidu są bardzo odporne na wygięcia i uderzenia, jednak chłoną wilgoć i tracą na wytrzymałości w minusowych temperaturach.




    Poniżej znaleziona na forum ngt.pl

    "Witam 

    Panowie jedyne oryginalne N3b jakimi warto sobie zawracać głowę to kontrakty. Kurtki są wykonane z materiału zbliżonego do m 65 w składzie 50/50 nyco lub starsze 20/80 poly/cotton. Na wysokości klatki piersiowej mają podwójną warstwę ocieplenia ,kieszenie dolne wykładane są filcem.Na ocieplenie tej kurtki składa się na stałe wszyta podpinka zbliżona do podpinek w emkach tyle że z mocniejszym wypełnieniem i w kolorze białym. powoduje to to ze ocieplina sie nie przemieszcza i w razie rozdarcia nic z kurtki nie wypada. Jest to kurtka na temperatury bardzo niskie średnio poniżej 20 stopni. Siłą rzeczy nie może byc wykonana z nylonu bo ten materiał poprostu pęka na silnym mrozie. ....."





    Główne wady lin poliamidowych: 
    - tonąca 
    - niska odporność na chemikalia-kwasy 
    - absorbująca wilgoć (na mrozie sztywnieje) 



  • Parki N3B na przełomie kilkudziesięciu lat służby, wykonane były z kilku rodzajów materiałów:
    - nylon, wypełnienie wool/cotton, najstarszse
    image
    - nylon 100% (kolor sage green), te starsze
    image
    - cotton 80% nylon 20% (olive/green) nowsze
    image

    - cotton 50% nylon 50%
    image
    image
    image
    - cotton 100%
    image
  • W tej trzeciej się pomyliłeś. Powinno być 80% cotton, 20% nylon.
  • Fakt, poprawione.
  • Hmmm... Czy mi się dobrze wydaje, że edytowałeś swój post po 20 minutach od jego napisania? ;)

    Od Admina: Tak, edytował. Jest Moderatorem, więc ma prawo.
  • Tak, mogę edytować posty, ze względu na utworzenie kilku baz (TCU, M65woodland, desert..., M51) koledzy administratorzy przyznali mi takie prawo, myśłę że nie ma w tym przypadku nic dziwnego.Poza tym edytuję tylko swoje posty, a nie jak się Falklandowi wydawało, czyjeś, a z kasowaniem postów to grubo przesadził, jeżeli ktoś ma o to żal, to chyba nie do mnie.
  • A czy ja pisałem gdzieś o jakimś żalu? :)
    Koledzy Cenzorzy robią, co chcą, to przecież ich folwark i mnie nic do tego. ;)

    Od Admina: Cenzorami proszę nas nie nazywać. Przyznaliśmy Ogo2  funkcję Moderatora uznaniowo i honorowo, za jego wkład w forum. Nie ma z tego żadnej tajemnicy. Proszę w związku z tym zachować swoje prywatne uwagi na ten temat wyłącznie dla siebie.
  • Kress akurat nie miałem na myśli Ciebie.
    A wracając do tematu wątku czyli parki  N3B, nabyłem ostatnio tą z 50/50 rozm. Medium, jak dotrze, to wrzucę więcej zdjęć
    image
  •  Nie lubię, jak ktoś w mojej obecności obraża kogoś innego. Dzień, w którym obrażanie, szydzenie, zaczepianie drugich stanie się dozwolone na tym forum, będzie dla mnie ostatnim dniem tu spędzonym.
  • McM: Andrzej, w pełni się z Tobą zgadzam i popieram.
  • Cześć, Piotr. Dzięki. Kupiłeś N-3B. Fajna kurtka, będziesz zadowolony. Tylko pogoda nie dopisuje. :)
  • Zakupiona kurtka, ma również suwaki YKK takie ja  Twoja Andrzeju , N3B z początku tego wątku.
  • To mocny zamek. Nie ma obawy, że wystrzeli, gdy się go zaciąga wysoko pod sam nos.
  • Teraz to już po fakcie. Parę dni temu pytałem o istnienie "święcących" parek N3B, czyli tych z nylonu. Ale odpowiedzi nie otrzymałem. A kiedy jako pierwszy znalazłem pytanie na tą odpowiedź i wrzuciłem parę fotek takich kurtek, zostałem ostro zaatakowany przez kolegów Jechu i Montera. Zgodnie twierdzili że to nie prawda i że takie kurtki nie istnieją. No trudno.
  • (wyedytowano)

    Ja cały czas pisałem o extreme weather. Ty za to miales na myśli całą rodzinę N3B. Niedomówienie.

    Reasumując:
    N-3B w wersji cold extreme weather nie ma w 100% z nylonu. Dlaczego?, to wyjaśniłem wcześniej, podając argumenty, których ty nie uważasz za dobre i szyderczo się wypowiadałeś. Sam nie podając żadnych konkretów
    Na moje pytania nie dostałem żadnej sensownej odpowiedzi.

    Inne wersje tej parki miały taką tkanine zewnętrzną.
    Dyskusje można uznać za zakończoną i wyjaśnioną.
  • Dla kolegów, których to zainteresuje, krótka historia specyfikacji związanych z kurtkami począwszy od modelu N-3 do N3B:
    1945
    TYPE N-3
    JACKETS,AIRCREW, HEAVY. ATTACHED HOOD TYPE N-3
    SPEC,3110 (NYLON GREEN)

    1950
    TYPE N-3A   
    JACKETS,AIRCREW, HEAVY. ATTACHED HOOD TYPE N-3A
    MIL-J-6279 (NYLON BLUE)- lotnictwo USA oddzieliło się od Armii

    1950
    TYPE N-3B   
    JACKETS,AIRCREW, HEAVY. ATTACHED HOOD TYPE N-3B
    MIL-J-6279A (NYLON GRAY)

    1950
    TYPE N-3B
    JACKETS,AIRCREW, HEAVY. ATTACHED HOOD TYPE N-3B
    MIL-J-6279B (NYLON GRAY)

    1950
    TYPE N-3B   
    JACKETS,AIRCREW, HEAVY. ATTACHED HOOD TYPE N-3B
    MIL-J-6279C (NYLON GRAY)

    1950
    TYPE N-3B
    JACKETS,AIRCREW, HEAVY. ATTACHED HOOD TYPE N-3B
    MIL-J-6279D (NYLON GRAY)

    1950
    TYPE N-3B
    JACKETS,AIRCREW, HEAVY. ATTACHED HOOD TYPE N-3B
    MIL-J-6279E (NYLON GRAY)

    1960
    TYPE N-3B
    JACKETS, FLYING, MEN'S, NYLON, TWILL. AIRFORCE SHADE1511
    MIL-J-6279F (SAGE GREEN) ocieplenie poliestrowe - lżejsze i cieplejsze niż wcześniejsze wełniane

    1960
    TYPE N-3B
    JACKETS, FLYING, MEN'S, EXTREME COLD WEATHER, TYPE N-3B
    MIL-J-6279G

    1970
    TYPE N-3B
    PARKA EXTREME COLD WEATHER, TYPE N-3B
    MIL-J-6279H

    1970
    TYPE N-3B
    JACKET, FLYING, MEN'S, N-3B MODIFIED MIL-J-6279H (1)
    kurtka ma odcień SAGE GREEN USAF SHADE 1511 i obszycie kaptura futrem wilka

    1980
    TYPE N-3B
    PARKA EXTREME COLD WEATHER, TYPE N-3B, MIL-P-6279 I
    kolor SAGE GREEN USAF SHADE 1509 obszycie kaptura syntetycznym futrem (jak w parce m65)

    1980
    TYPE N-3B
    PARKA EXTREME COLD WEATHER, TYPE N-3B, MIL-P-6279J
    AGE GREEN USAF SHADE 1509

    Obrzeźe kaptura również zmieniało się z oryginalnego wilka, bobra i kojota do syntetycznego jak w parkach M-65
  • Ogo fajne zetawienie !
  • McM: Cześć Andrzej, twoja parka N3B jest w kolorze oliwkowo-zielonym OG-107 czy Sage Green (zieleń szałwiowa)?