Wygląda na to, że jesteś tu nowy. Jeśli naprawdę jesteś tym zainteresowany, kliknij w te przyciski!
Skoro tak uważasz, to w takim razie po cholerę robią coś takiego??? Kontraktowy kaptur z połyskiem na ekstremalnie niskie temperatury.
http://allegro.pl/kaptur-a1-extreme-cold-us-army-medium-1972-i3735102821.html
~Monter
A teraz na poważnie..., z tym "łamaniem" się na zimnie świecącego nylonu w kurtkach wojskowych. Co powiesz na zdjęcie poniżej? Na fotce widać amerykańskich pilotów w "zimowych flejersach" z połyskiem. Bo matowych to nawet nigdy nie widziałem.
A jakie ma znaczenie temperatura w samolocie? Przecież oni nie latali samolotami w tych flyersach z kapturem.
Jak Ty to sobie wyobrażasz? :)) To są kurtki to chodzenie po dworze.
(wyedytowano - i po co takie teksty?) :-?
Wrzuciłem zdjęcia pilotów w "zimowych flejersach" z kapturem, które są z połysku. A Ty mi odpisujesz: "Nie mów/pisz że w samolotach jest -25 stopni". Czyli miałeś na myśli to, że w tych flejersach z kapturami oni latają samolotami, bo w samolocie jest ciepło i nie ma tam temp. -25 stopni, przy której to fleyers z połyskiem "pęka" jak to nazwałeś na mrozie. Więc Twoim zdaniem, latali oni w tych flekach z kapturami samolotami. Nie musiałeś tego pisać wprost, aby innymi zdaniami to potwierdzić.
~Jechu
To nie chodzi o to, z czego wykonany jest flejers do latania. Bo mało kogo to obchodzi. Rozmowa toczy się o to, że Monter twierdzi, iż świecące kurtki z nylonu pękają na mrozie. I dlatego też nie robią parek N3B ze świecącego nylonu, bo by popękały przy -25 stopniach. Skoro tak, to dlaczego robią flejersy N2B ze świecącego nylonu? Nie dam sobie głowy uciąć, ale myślę że w 99% jest to nylon. Bo po co kurtka do chodzenia po dworze miałaby być z niepalnego aramidu lub nomexu?
Niżej najprawdopodobniej jest kontraktowa kurtka N2B. Wystarczy tylko sprzedającego zapytać z czego jest zrobiona, aby mieć pewność że nie jest z aramidu lub nomexu.
http://allegro.pl/n2b-lepsza-niz-alpha-zamki-scovill-usa-vintage-i3764465851.html
Flejers N2B jest co prawda na wyższe temperatury niż parka N3B, ale to wcale nie oznacza że może "popękać" na mrozie.
~Monter, Jechu
Niżej kontraktowa parka N3B z połyskiem. Co wy na to? ;)
Ja nie wiedziałem czy jest, czy jej nie ma. Dlatego o to zapytałem. Ale wy cały czas twierdziliście, że kontraktowych parek N3B z połyskiem nie robili. Wprowadzając tym samym w błąd użytkowników tego forum. A teraz czekam na przeprosiny... ;)
Rozmawialiśmy raczej o tym czy kontraktowe parki N3B były robione matowe, czy też z połyskiem. Mam rację? Bo od tego zaczęła się cała rozmowa. A wy mi teraz ze składem wyskakujecie??? (wyedytowano) A co mnie obchodzi skład? Dla mnie N3B może być nawet z czekolady.
~Jechu
Tak czy inaczej napisałeś: "Więc jak chcesz mieć N3B z połyskiem to kup sobie Mil-teca albo inną ze 100% nylonu z cywilnej produkcji" ;) A co to oznaczało? To że kontraktu z połyskiem nie kupię - bo ich nie ma ;)
A ten skład 60% wełna i 40% bawełna oznacza wewnętrzne wypełnienie kurtki.
Tak się mocno nad tym wszystkim zastanowiłem... :-? I może jest tak, że parki N3B dzielimy na: "extreme cold weather", czyli matowe i na parki "USAF" czyli te z połyskiem ? :-? Bo przed chwilą na ebayu znalazłem coś takiego:
A na metce napisane jest coś takiego: " JACKET, FLYING, MAN'S, NYLON TWILL SAGE GREEN USAF 1511 TYPE N-3B" kontrakt: SOUTHERN ATHLETIC CO. 1964 rok.
A na metce od parki "matowej" kolegi Mcm napisane jest zupełnie co innego, choć jedna jak i druga to parki N3B. A druga rzecz to to, że metka w pierwszej parce której linka wkleiłem wyżej (czyli w tej kurtce bez futra) nawiązuje do metki innej kurtki lotniczej mianowicie "wind resistant sateen OG107" czyli tej ze zdjęcia niżej. Zaś metka z kurtki kolegi Mcm nawiązuje do typowych metek typu emka M65 czyli kurtek wojsk lądowych.
Taa, jasne ! Po prostu miałeś farta, że historia obu kurtek ułożyła się na końcu po Twojej myśli... ;)
Czyli jest dokładnie tak jak przeczuwałem. Tak myślałem, że może to być analogiczne do siebie. Mianowicie zimowe błyszczące fleki z kapturem N2B, oraz prawdopodobieństwo istnienia parki N3B z połyskiem (USAF). Lecz wtedy nie pisałem o niej USAF, bo byłem przekonany że sam skrót "N3B" oznacza kurtkę lotniczą... ;)
Kolejne 3 parki N3B (USAF) z lat 60-tych. Na rękawie mają emblematy symbolizujący siły powietrzne (takie same jakie bywają na niektórych flejersach MA1) Futro w kapturach mają z prawdziwego i lniejącego już ze starości zwierza. Kurtki są podobno w 100 % z nylonu. Zatem Jechu nie miałeś racji z tym, że kurtki lotnicze muszą być wykonane z niepalnego nomexu lub aramidu ;) Ty z kolei Monterze twierdziłeś, że 100% nylon nie nadaje się do kurtki na srogą zimą jaką jest parka N3B ;)
Jechu, napisałeś: "Nie widziałem N3b lub N2b wykonanej ze 100% nylonu". Proszę bardzo. Możesz ją teraz zobaczyć ;)
~Jechu
Najpierw piszesz że nie widziałeś N2B z nylonu. Teraz kiedy wklejam linka, nagle twierdzisz że jednak ją widziałeś. Co Ty kombinujesz? ;) Widzę że już sam nie wiesz jak wybrnąć z kłopotliwej dla siebie sytuacji... ;) Na metkach od N3B jest wyraźnie napisane "Nylon Twill" A co to oznacza? Że kurtka wykonana jest z Nylonu ;) Zresztą wszyscy sprzedający zaznaczyli w swoich aukcjach "nylon" jako rodzaj materiału z którego wykonana jest kurtka którą sprzedają. Reasumując, były produkowane kontraktowe parki N3B ze świecącego nylonu. I tyle w tym temacie. Pozdrawiam ;)
~Monter
Przecież każdy dobrze wie, że kurtka jest matowa wtedy, kiedy ma 100%, 80% lub 50% bawełny w składzie. Więc aby się świeciła jak kopie Miltec-a lub Alphy powinna być w 100% z nylonu lub innej sztucznej tkaniny. Więc jakim cudem mam Ci znaleźć i pokazać metkę od matowej parki N3B "cold extreme weather" na której będzie napisane "nylon 100%"??? ;)
Zawijasz kota ogonem i wykorzystujesz nazewnictwo kurtek aby wyprzeć się ze swojego błędu ;) A ja zapytałem wtedy dokładnie tak: "czy te parki N3B "świecące" jak fejersy to też są kontrakty?" I chodziło mi wtedy nie o skład (bo dobrze wiedziałem, że skład błyszczącej parki będzie zupełnie inny) tylko wyłącznie o wygląd zewnętrzny bardzo znanych i popularnych kurtek. Bo takie kurtki robi mnóstwo cywilnych firm. Np. Miltec, Helikon, Alpha itd. I dobrze wiedziałeś że chodzi mi o parkę N3B. ;-) I w sumie nie jest ważne czy kurtka nazywa się "cold extreme weather" czy USAF, bo z wyglądu, kroju obie wyglądają identycznie. Chodziło mi tylko o powłokę zewnętrzną kurtki, czyli o ten efekt "świecenia" się. A Ty mi odpisałeś tak: "Z tego co zauważyłem, kontrakt= matowe." Czyli, uznałeś że z połyskiem to są tylko i wyłącznie kopie ;)
Jeśli byś się znał na rzeczy to byś mi wtedy odpisał tak: "Święcące parki N3B też robią, ale jest to produkcja dla USAF i one inaczej się wtedy nazywają. Nie "cold extreme weather", tylko "jacket flying man's nylon twill sage, green USAF". I tyle ;-) Już pomijam nawet te Twoje historyjki, że nylon pęka na zimnie, że piloci latają w kapturach, że może strzelcy latają w kapturach - bo amerykanie to dziwny naród który ubiera się jak chce co widać w Iraku i Afganistanie i takie tam inne farmazony... ;-)
Ja rozumiem, że można się pomylić, ale najgorsze jest to kręcenie i mataczenie. Mądre chińskie (chyba) przysłowie brzmi: "Nie przyznając się do błędu popełniasz drugi błąd" ;-)
I tym samym uważam naszą dyskusję za zakończoną i nie będę się już więcej do niej odnosił ;)
~Jechu
Ty z kolei napisałeś tak: "Z tego co wiem to parki N3b i N2b przeznaczone są dla lotnictwa ,zarówno dla pilotów jak i obsługi lotnisk,lotniskowców itp gdzie jest full super łatwopalnego paliwa i dla tego większość była zrobiona z niepalnych lub trudno palnych materiałów. Nie widziałem N3b lub N2b wykonanej ze 100% nylonu ,zazwyczaj jest to nomex,aramid"
Więc jak się odniesiesz do tego, że obecnie całe USAF chodzi w kurtkach "tiger stripe" z Goretex-u które wyparły kurtki M65? Co więcej chodzą nie tylko w kurtkach, ale też i spodniach. A wszystko wykonane jest w 100% z nylonu ;-) A łatwopalnej benzyny w USAF obecnie jest tak dużo, jak nigdy wcześniej ;)
I tym samym uważam naszą dyskusję za zakończoną i nie będę się już więcej do niej odnosił ;)